მოსწავლეთა თხზულების
შეფასება
კრიტერიუმების ჩამონათვალი
N
|
კრიტერიუმები
|
კრიტერიუმთა განმარტებანი
|
მაქსიმალური
ქულა
|
I
|
დავალების ადეკვატური გაგება და გააზრება
|
მოსწავლეს მოეთხოვება დავალების ადეკვა-
ტური გაგება და მისი სიღრმისეული გააზრება.
|
2
|
II
|
ნაშრომის აგება
|
მოსწავლეს მოეთხოვება მსჯელობის თანა-
მიმდევრულობის დაცვა, აბზაცების გამოყოფა და ნაშრომის
მონაკვეთების ლოგიკური დაკავ-
შირება ერთმანეთთან.
|
2
|
III
|
მსჯეობის დასაბუთება
|
მოსწავლეს მოეთხოვება მსჯელობის დასაბუ-
თება და არგუმენტების გამყარება შესაბამისი მაგალითებით.
|
4
|
IV
|
დამოუკიდებელი აზროვნე-
ბა და ზოგადი განათლება
|
ნაშრომში უნდა გამოვლინდეს მოსწავლის დამოუკიდებელი
აზროვნება,შეხედულებათა და შეფასებათა არაშაბლონურობა, აგრეთვე, ზოგადი განათლება
და ფართო ერუდიცია,.
|
3
|
V
|
ლექსიკა და სტილი
|
მოსწავლეს მოეთხოვება აზრის ენობრივად (ლექსიკურად)
ზუსტად და მკაფიოდ გამო-
ხატვა, აგრეთვე, ნაშრომის სტილისტური ერთგვაროვნების
დაცვა.
|
3
|
VI
|
სინტაქსი
|
მოსწავლეს მოეთხოვება სინტაქსური კონსტრუქციების სწორად
აგება.
|
3
|
VII
|
მორფოლოგია,
ორთოგრა-
ფია და პუნქტუაცია
|
მოსწავლეს მოეთხოვება სალიტერატურო ენის ნომრების
(მორფოლოგია, ორთოგრაფია,პუნქტუაცია) დაცვა
|
3
|
I
კრიტერიუმი
N
|
დაველების ადეკვატური გაგება და გააზრება.
|
ქულები
|
1.
|
დავალება ადეკვატურადაა გაგებული და გააზრებული
|
2
|
2.
|
დავალება ნაწილობრივ
არაადეკვატურადაა გაგებული და გააზრებული
|
1
|
3.
|
დავალება მთლიანობაში არაადეკვატურადაა გაგებული
და გააზრებული
|
0 ნაწერი აღარ
სწორ-
დება
|
II
კრიტერიუმი
N
|
ნაშრომის აგება
|
ქულები
|
1.
|
ნაშრომი კარგადაა
ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს, აბზაცები
სწორადაა გამოყოფილი.
|
2
|
2.
|
ნაშრომში ნაწილობრივ
დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან აბზაცები არასწორადაა
გამოყოფილი.
|
1
|
3.
|
ნაშრომში დარღვეულია
ტექსტის ლოგინა და/ან იგი ორგანიზებული არ
არის
|
0
|
III კრიტერიუმი
N
|
მსჯელობის დასაბუთება
|
ქულები
|
1.
|
მსჯელობა დამაჯერებლადაა
დასაბუთებული და არგუმენტები გამყარე-
ბულია შესაფერისი მაგალითებით.
|
4
|
2.
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევე-
ბში არგუმენტები არადამაჯერებელია და/ან მოხმობილი
მაგალითები არაადეკვატურია
|
3
|
3.
|
მსჯელობა ზერელედაა
დასაბუთებული, ხშირ შემთხვევაში არგუმენტები
არადამაჯერებელია.
|
2
|
4.
|
მსჯელობა ძალზე
ზოგადია, არგუმენტების მოხმობისას დაშვებულია
უზუსტობა ან ფაქტობრივი შეცდომა
|
1
|
5.
|
მსჯელობა დასაბუთებული არ არის.
|
0
|
IV
კრიტერიუმი
N
|
დამოუკიდებელი აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
ქულები
|
1.
|
ნაშრომი მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი
აზროვნებ-
ების უნარი, შეხედულებათა
და შეფასებათა არაშაბლონურობა და ფართო
ერუდიცია.
|
3
|
2.
|
ნაშრომში ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი
აზრ-
ოვნების უნარი, თუმცა
მკაფიოდ გამოვლინდა მისი ერუდიცია; ანდა
ნაშრომში მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის
დამოუკიდებელი აზროვნე-
ბის უნარი,შეხედულებათა
და შეფასებათა არაშაბლონურობა, თუმცა ნაწილობრივ
გამოვლინდა ერუდიცია.
|
2
|
3.
|
ნაშრომში ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის ერუდიციაცა
და და-
მოუკიდებელი აზროვნების
უნარიც; ან არ გამოვლინდა კანდიდატის
და-
მოუკიდებელი აზროვნების
უნარი, თუმცა ნაწილობრივ გამოვლინდა
ერუდიცია; ანდა ნაშრომში ნაწილობრივ
გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი, მაგრამ არ გამოვლინდა ერუდიცია.
|
1
|
4.
|
ნაშრომში არ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი
აზროვნების უნარი და ერუდიცია.
|
0
|
V
კრიტერიუმი
N
|
ლექსიკა და სტილი
|
ქულები
|
1.
|
ნაშრომში აზრი ენობრივად (ლექსიკურად) ზუსტად და მკაფიოდაა გა-
მოხატული, შერჩეულია
დასმული ამოცანის შესაფერისი სწილი და და-
ცულია ნაშრომის სტილისტური ერთგვაროვნება.
|
3
|
2.
|
ნაშრომში აზრი ენობრივად (ლექსიკონურად) ზუსტად დამკაფიოდაა
გა-
მოხატული, შერჩეულია
დასმული ამოცანის შესაფერისი სტილი და და-
ცულია ნაშრომის სტილისტური ერთგვაროვნება, თუმცა გვხვდება
ორიო-
დე სტილისტური ხარვეზი.
|
2
|
3.
|
ნაშრომში აზრი გასაგებია, თუმცა ლექსიკა მწირია, გვხვდება რამდენიმე სტილისტური ხარვეზი.
|
1
|
4.
|
თხზულება ლექსიკონურად და სტილისტურად გაუმართავია.
|
0
|
VI
კრიტერიუმი
N
|
სინტაქსი
|
ქულები
|
1.
|
ნაშრომში არ არის დაშვებული სინტაქსური შეცდომა.
|
3
|
2.
|
ნაშრომში დაშვებულია
ერთი სინტაქსური შეცდომა.
|
2
|
3.
|
ნაშრომში დაშვებულია
ორი სინტაქსური შეცდომა.
|
1
|
4.
|
ნაშრომში დაშვებულია
ორზე მეტი სინტაქსური შეცდომა.
|
0
|
VII
კრიტერიუმი
N
|
მორფოლოგია, ორთოგრაფია და პუნქტუაცია
|
ქულები
|
1.
|
ნაშრომში არ არის დაშვებული
ორზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა.
|
3
|
2.
|
ნაშრომში არ არის დაშვებული
ხუთზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა.
|
2
|
3.
|
ნაშრომში არ არის დაშვებული
ცხრაზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა.
|
1
|
4.
|
ნაშრომში დაშვებულია
ცხრაზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა.
|
0
|
No comments:
Post a Comment